tisdag, november 01, 2005

Fröbok

Jag besökte bibblan för ett litet tag sedan, och fick med mig ett gäng böcker. Ulla Hassemarks Fröbok blev jag rekommenderad för flera år sedan på en bokjunta som just denna kväll avhandlade facklitteratur. Det här var före trädgårdstokeriet började (det hade redan börjat för den som rekommenderade boken). Har haft boken i bakhuvudet och tänkt köpa den, men nu när jag var på biblioteket så passade jag på att låna den. Nu sitter jag en stund i fåtöljen på kvällarna och läser och bläddrar och går tillbaka och tänker. Den är riktigt superduper, man blir verkligen sugen på att ge sig i kast med att så! Jag har inte hittills varit särskilt duktig på att så. Det jag sått kan jag plötsligt glömma bort och all den möda jag lagt ner var helt onödigt. Det jag lyckats med är typ ringblomma, krasse och luktärt. Bra va! Till sommaren så skulle jag vilja fixa några bänkar där jag kan så perenner. Jag funderar mycket över det!

Inga kommentarer: