torsdag, december 01, 2005

Adventsljusstaken

Jag följer Mumriks uppmaning och visar upp min adventsljusstake!

Jag fick den som julklapp på mitt förra jobb för många år sedan. Det är konstnären Sara Edström i Luleå som gjort den. Änglarna kom till långt senare!

Jag skulle se om det fanns en hemsida om Sara, och hittade detta listiga konstprojekt. I Norrbotten kan man hyra konst till jobbet. T ex andra ljusstakar i betong som Sara gjort.

*kollar genom*

Åh! Den som hade de vackraste, mest rörande bilderna och som väcker *vill ha*-begäret inom mig är faktiskt gjorda av den enda av konstnärerna som jag råkar känna. En gammal jobbarkompis som heter Mariann Tarkkonen. Gå dit och njut av hennes bilder!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag föll som en kägla för en tavla som Mariann Tarkkonen gjort. "Cirkushästen och direktören" skulle utan tvekan gärna prytt en vägg hemma hos mig. Skulle passa hur bra som helst. Urläcker! Inte till salu och inte till uthyrning :( Synd! Jag brukar dock gilla mer abstrakt konst - här är ju motivet klart skönjbart - men jag blev verkligen förtjust!

Anonym sa...

Vilken rolig idé, jag ska fota min så fort jag kommer hem. Skulle tippa att bilden landar på nätet kring lucia :)

Anonym sa...

Vilken fin du har! Den ser ut som den har en lång historia men läser att den är relativt ny. Det har varit roligt att susa runt och kolla in alla olika varianter.
Ha en skön 2:a advent!