tisdag, januari 24, 2006

Ett modernt växthus

Jag fortsätter drömma om växthus. Här har jag hittat en modernare variant, som också ser underbart härlig ut! Ett litet vattenblänk framför gjorde ju inte saken sämre!


Växthuset heter Flora och kommer från Rosenberg Wase. Tina Wase berättar att Flora är ett byggsystem där varje modul är 60 cm och på så vis kan man i stort sett själv bestämma bredd och längd på sitt växthus. Flora går därför anpassa även till mindre trädgårdar. I systemet finns även bod (sopsortering) och cykelställ mm.

Snyggt tyckte jag! Rosenberg Wase har också designat stolen framför växthuset.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow.. vad mysigt det ser ut. Så vill jag ha de i min framtida trädgård.. hihi.. *drömmer lite* ;)

Det verkar som jag kommer få god nytta av min nya mössa också.. :D För som det ser ut nu blir det en en-dagars-tur till kungsbacken för lite skidåkning.. ahh.. Som jag längtar :D 4 år sen jag skidor sist (har jag för mej). Ska bli riktigt kul!! :D

Nä, ngn förkylning är det inte. Men jag tror det är sviter från förra förkylningen. Har haft en envis hosta i några månader nu O_o Halsen tar stryk efter ett tag.. >_<

Anonym sa...

Jättefint växthus! Oj vad jag önskar att jag hade mer än en minibalkong.
Läs gärna på min blogg om mina planer!