måndag, januari 16, 2006

Linda just nu

*kollar om jag ska beställa några fröer från odla*

Jag är nog mest intresserad av lobelia, romersk riddarsporre, rosenskära, zinnia, dockkrage och lite annat till sommarblomsrabatten. Och så skulle jag vilja så heucera. Den är lättplacerad i min trädgård! Åh, nu blir jag faktiskt sugen att prova på några perenner "kan blomma första sommaren vid tidig sådd". Är inte det läskande?! Fast jag tycker nog det är lite komplicerat fortfarande med att de ska kylas ner och ha sig.

2 kommentarer:

Minna sa...

Väck inte den björn som sover....

Jag måste så sån där rävsvans i år... Och kolsvart stockros.
Hoppas min flyttade pion, min flyttade syrenhortensia och mina flyttade rosor kommer tillbaka...

Anonym sa...

Fy vad smittsamt med frökataloger. Jag som bestämde mig i höstas för att bara driva upp några kryddplantor till min kryddrabatt som dog ut förra vintern. Nu hittade jag en fin indiankrasse Sherry Trifle som skulle kunna bli bra, och luktärt för ampel! Det vore något... För att inte tala om Blomstertobak - Perfume Twos Company...