onsdag, januari 18, 2006

Välkommen till Karins växthus

Karin Åberg i Luleå har förverkligat drömmen om ett växthus på ett oerhört smakfullt sätt. Jag sitter och tittar i hennes fotoalbum och dreglar. Det ser så härligt ut! Jag vill sitta där i växthuset och lukta på blommorna och smaka på druvorna!


Karin berättar att växthuset är som ett lusthus också. Rena "terapin" att gå ut dit. Det tvivlar jag inte en sekund på!

Och när jag ser hennes pelargoniehylla och krukstället med pelargonier så vill jag så fler pelargonier! Det är hängpelargon som jag testar fröså. Fast jag tar gärna sticklingar också.

Växthuset är i trä och kommer från Florum i Burträsk. Färgen är specialbeställd, en matt vit linoljefärg. Det som är speciellt med Florums växthus är att de är tillverkade i gran och att de är högre än andra växthus. Luftigt. Och vackert!

PS. Jag har bloggat om Karin förut!

2 kommentarer:

Linda K sa...

Växthus skulle jag vilja ha! Får väl bli på ålderns höst... Lusthus har vi, det stod där när vi flyttade in i huset. Först tyckte jag det var vulgo, men med tiden har det visat sig vara riktigt trivsamt :)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Ett lusthus kräver en bild!!