fredag, februari 03, 2006

Sårappport för andra sådden

Igår fick jag flytta ner Rosenskärorna till källaren. De hade grott flera centimeter! Jag var nog lite tidig med att så (det stod från och med februari på påsen). Hoppas de hejdar sig på längden nu när de får tillräckligt med ljus. Sedan gjorde jag ett experiment och körde ut aklejorna på altanen. De flesta aklejor ska funka med kylperiod har jag läst. Ju mer jag kan bereda plats inne genom att köra ut, desto bättre. Tråkigt bara om jag riskerar hela sådden :-o Nu ångrar jag att jag inte behöll hälften inne, så jag kan jämföra.

Sedan känns det onekligen som att jag sabbat skogssalviasådden genom att lägga på lerig kattsand (ja, det var idiotiskt, men jag är en väldigt impulsiv person som inte alltid läser på förpackningarna). Jag har frön kvar så jag kan så nya. Jag ger det några dagar. Men Dianas frön grodde på typ två dagar, så jag är tveksam.

Inga kommentarer: