onsdag, maj 10, 2006

Kungsängslilja

Den här bilden är två dagar gammal. Idag såg jag att den var utslagen, men det blev inte att jag fotade.Jag satte en påse med Kungsängslilja, men det har bara blivit två blommor. Och jag minns inte att de skulle vara vita. Men de är väldigt söta. Lätt lätt rutiga!

Det har varit fullt upp de senaste två kvällarna och inte mycket tid för att blogga:
  • rensat mera kirskål ur rabatterna (längs hela muren får de froda fritt så länge, hjälp). Jag rensade ju för bara typ två veckor sedan, och jag har dragit ur hur mycket rötter som helst!
  • klippt gräset. Oj vad problem det var att få igång gräsklipparen! Den måste ha surat till under vintern. Jag klippte med högsta höjden (för att gräset kan vara ömtåligt på våren har jag läst) och lät klippet ligga kvar i gräset. Jag orkar inte gödsla, så det får räcka att gräsklippsgödsla.
  • sått mera frön: brytbönor, rucola, squash och salvia. Jag har sått inne.
  • skrubbat källargolv. Suck, fogen har fastnat i klinkerplattorna. Vad använder proffsen för proffsknep, det är väldigt segt att få bort allt! Hittade en fogrens-spray, men den skummar så förskräckligt, så nu är det skummet som är svår att få bort!
Och kvällen gick bort för besök på Hisingen, vi var till Biltema, Blomsterlandet och Hornbach. Jag köpte märkligt nog inga grejer till trädgården. Det börjar dra ihop sig för balkonglådor och krukor. Men jag väntar lite till. Jo just ja. Vi åkte vägen förbi Silvan och köpte en pilkon (rätt racklig kvalitet) och ytterligare en lövkorg (69 kr).

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är lite sugen på att byta i mina blomsterlådor till pelargonier men penseerna är så fina forfarande, så det äår ju lite synd. Så jag väntar nog också ett tag till.

Lindas trädgårdsblogg sa...

lina: Mina penséer blev ju uppätna! Jag har påskliljor i baljan vid entrén, men de håller på att vissna, så det är helt klart läge att plantera nåt nu i helgen!

Anonym sa...

Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
»

Anonym sa...

Hallo I absolutely adore your site. You have beautiful graphics I have ever seen.
»

Anonym sa...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»