måndag, juli 24, 2006

Sommarkväll i Västerbotten

Jag går genom mina semesterbilder och hittar de här som jag tog en kväll vid sommarstugan. Det var strax innan midnatt och det var så lugnt. Och faktiskt inga mygg. Det är inga mygg i år.
Det är gott att på kvällen sitta och titta ut i sommarnatten. Man dricker te och äter mariekex och lyssnar på kvällssändningen av Sommar i P1.
Det är pappas sommarstuga. Den saknar både el och rinnande vatten och står i tallskogen vid en tjärn med aborrar i. Tapetserad på 80-talet i småblommigt. Och på väggen hänger den snyggaste klockan jag vet.

5 kommentarer:

:sericea: sa...

aaaaaaaaaaaah ser underbart ut.
jag längtar tillbaka till mina fjäll!
:o)

vågar man fråga mera exakt var du är?

JULIEK sa...

Så vakkre bilder.

Anonym sa...

vilken underbar klocka
själv har jag en köksklocka i furu

Lindas trädgårdsblogg sa...

sericea: Det är en skogstjärn norr om Byske i norra Västerbotten. Otroligt lugnt och avkopplande. Eftersom det är så primitivt är det hela tiden en del pyssel med mat och vatten och allehanda sysslor. Och så kan man ta sig ett dopp eller gå på skogspromenader. Käka lite blåbär. Eller bara ligga i solen och lata sig.

julie: Tack! Vilken härlig blogg du har!

cia: Visst är den fin!

Moni sa...

Vilken idyll! Och speciellt om det inte är några mygg! I Dalarna kunde man knappt sitta ute på grund av dom små satarna...