lördag, augusti 19, 2006

Diverse shopping

Det var regnigt idag och vi åkte till Kungsmässan för att handla lite vardagskläder inför hösten. Det mest spännande jag köpte var Hand & Nail Treatment Salve från Rose & Co. Så chic förpackning! Så lyxig jag kommer att känna mig när jag plockar fram den!!

(hjälp)

Och på Shoe Outlet på Freeport sålde de rosiga Torpatoffler för 149 kronor. Dvs träskor med rosmönster "pink roses" som jag ska ha i trädgården! Med risk för att vara en härmis så har Lotta nåt liknande :-)

Ikväll har jag shoppat trädgårdsböcker. Jag har Vår trädgårdsbok och Allt om trädgård framme och läser ur dem hela tiden. Nu börjar det kännas att varje sak jag läser har jag redan läst typ tre gånger innan... Vi slängde iväg en beställning till Adlibris. Jag köpte:
Tankar om trädgård av Lotte Möller
Förökning av trädgårdens alla växter av Ingela Jagne
Färgsätt din trädgård av Kerstin Engstrand

Och häromdagen köpte jag lökar över nätet. Jag hängde med på en beställning från Eurobulb tillsammans med några AoT-forumister. Jösses vad billigt det var! Jag köpte en massa snödroppar, narcisser, scilla och allium och kom inte upp i mer än 150 kr! Om man handlar för 90 euro (knappt 900 kr) så är frakten gratis. Bra idé att gå ihop några stycken. Det jag saknade hos Eurobulb var Kungsängslilja och Balkansippa som jag tycker så mycket om. Det får jag leta på annat håll. Hos Odla t ex.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka tjusiga träskor! Synd att det inte går att beställa på nätet...

Anonym sa...

Jag igen...
Det vore kul att höra vad du tycker om böckerna. Jag är framför allt lite nyfiken på den sista; Färgsätt din trädgård.
Ha en fortsatt skön helg!

Lindas trädgårdsblogg sa...

ronja: Jag ska tänka på dig om jag är till Kungsbacka igen snart. Vad har du för storlek :-)
Japp, jag ska berätta om böckerna är nåt att ha! Den första valde jag för jag behöver läsa om trädgård, lite fördjupat så där. Den andra för jag behöver en bättre handbok om frösådder (Fröbok som jag har sedan tidigare är mer inspiration). Den tredje för jag vill se alla bilder på olika färgsatta rabatter!

Anonym sa...

Gillar också att läsa trädgårdsböcker, du får gärna tala om om du gillar boken av Lotte Möller. Och visst är det fint med blommiga träskor - jag gillar min skarpt =))

Lindas trädgårdsblogg sa...

lotta: Har du nåt tips om trädgårdsbok? Jag letar efter läsning som kan mäta sig med Claras trädgård.