måndag, september 11, 2006

Blandade bilder

Några fler bilder från helgen.

En vy från lungörtens perspektiv. Ett tips till nästa år är att klippa ner och rensa helt efter blomningen. Då kommer den med nya fräscha blad och den ser inte så skräpig ut. Jag har lungört i gräsmattan som jag kör över ibland. Den har inga problem att komma upp igen. I helgen tog vi bort det lilla sjuka äppelträdet som stod strax hitanför bänken. Den gick att tippa omkull! Sen satt den fast i två rötter så jag fick ta bort med sågen ändå.
En fågel bland solbrud och höstöga. Samma rabatt som ovan.Rosenskäran blommar med samma kraft fortfarande. Här är en fylld variant.

Det sista som blommar i min trädgård i höst är denna aster. Den är på gång.

8 kommentarer:

JULIEK sa...

Vackra bilder fra din hage. Jag skal børja med min høststedning nu. Skjønt til våren om man har stedat bra på høsten.

Anonym sa...

Hej! Jag har spanat in din fina blogg och framför allt din fina trädgård ett tag.

Jag vill bara tacka för "titten" och inspirationen!

Anonym sa...

Håller med om att Lungört inte alls är en dum växt. jag gillar den för att den är 1-tidig 2-söta blommor, 3-häcksaxvänlig 4-kommer snart igen 5-lätt att föröka 6-växer överallt där jag sätter den. Jag gillar hav av en växt och då är den bra =)

Anonym sa...

Åh, glömde, vilka fina bilder du tagit, vad fin bilden på Aster´n är.

Lindas trädgårdsblogg sa...

julie: Jag kan vänta någon vecka på höststädningen. Det märkliga förra året var att jag knappt krattade löv, trots mycket löv runt tomten. Jag tror det berodde på att jag klippte bort med gräsklipparen?

helena:Tack! Jag har inte sett din blogg tidigare, jättefin. Vad kul att anlägga en trädgård från grunden!

lotta: Jag var lite skeptisk när jag flyttade in, men sen jag upplevde blomningen i våras är jag såld! Perfekt låg fylla ut-växt!

Anonym sa...

Lämnar ett lite spår efter mig när jag har varit här och läst och tittat på dina fina foton.

Kram

Anonym sa...

Hej! Jag har tagit en titt igen på din blogg. Jag har varit ledig idag och var till sommarstugan. Där hade jag besök av en sutare och han besiktade kaminen med skorstenen. Jag fick godkännt:) och eldade lite, det blev riktigt mysigt. Här har vi sommarvärme, otroliga +19-20 C, Det har inte varit en enda frost natt så tagetesen blommar vacker o fin, krusnejlikan har vissnat. mlj

Marie sa...

Hejsan.
Brukar titta in på din blogg ibland för att få lite insiration till min trädgård. Undrar vart du har köpt/ eller gjort fågeln på de senaste korten? Jag tyckte det var görball. MVH Marie