lördag, november 18, 2006

Utsikt får köksfönstret

Lina frågade hur det såg ut genom köksfönstret. Nu kommer jag med mina höstiga vyer. Vi har en skogsbacke på baksidan där köket ligger så det är inte allt för spännande!

När jag diskar och tittar lätt åt vänster så ser jag den gamla hönsgården och mina pallkragar:
Och när jag tittar lätt åt höger ser jag perennarabatten:Men det jag är mest fascinerad av just nu är att jag ser röda buskar av Cotoneaster inne i skogen (två röda kluttar syns inne i skogen i bilden ovan). Det finns nästan alltid något att titta på!

Vi har ett fönster vid matbordet också och då ser vi åt söder ut över grannens tomt och sen en skogsbacke (där de avverkat träden).

Det som syns i förgrund är min jättestora Stephanandra, en rododendron och så idegranen. Bakom rododendron inne på grannens tomt står ett körsbärsträd som gladde mig i våras. Grannen har också röda Cotoneaster. Ungefär det enda, förutom det vintergröna, som fortfarande har löven kvar.

2 kommentarer:

Minna sa...

Minna frågar förfasat:

När du diskar?
Har du inte diskmaskin?

Lindas trädgårdsblogg sa...

Tja, jag diskar väl stekpannan ibland :-)