onsdag, december 27, 2006

Mellandagar

Nu är mellandagarna här och jag har inte kommit mig iväg på rean än. Fast inte för jag vet om det är något jag behöver. Just nu är jag bara så himla nöjd med allting. Julafton blev hur bra som helst. Jag hoppas det blir många fler jular här hemma i huset. Vi hade en massa mat, men det blev inte stressigt alls. Vi skippade Jansson, men blev mätta ändå. Efter julafton har vi inte behövt laga någon annan mat än den vi åt på julbordet så det har varit skönt och slappt.Julklappsutdelningen blev mycket speciell. K:s systerdotter, 15 år, blev så till sig och så glad att hon började gråta när hon öppnade paketet med iPod Nano. Och alla blev så rörda och jag började nästan också gråta för att hon blev så glad! Jag har aldrig varit med om en liknande julklappsutdelning!Själv så fick jag flera presenter till mitt pysselrum: pennor, papper, stämplar, skärapparat, lamineringsapparat och sånt. Skitkul! Jag har redan börjat så smått. Fast rummet är ju inte klart än. Jag har börjat packa upp, men det behöver rensas och det kommer nog ta hela ledigheten.

Jag vill tacka för alla julhälsningar jag fått. Jag har inte riktigt varit runt och hälsat god jul till alla er. Tack så hemskt mycket för god julönskningarna och hoppas att även ni fått en fin jul och har lediga, slappa mellandagar framför er!

Till sist några bilder i dagsljus på julpyntet:
Mina hjortar från Cosas:

8 kommentarer:

Anonym sa...

Gott slut på det här året, det är skönt att all julstress slutade med en avslappad helg. Kram mlj

Moni sa...

Det låter som en superskön julafon! Och stämningsfull! God fortsättning! :D

Anonym sa...

Vad härligt det låter! Och vad snygga renarna var, juliga men inte pråliga. Kanonfint!

Anonym sa...

Härligt, vi sparar janssons till en annan dag, vill inte vara utan, men man kan inte äta allt på en gång.

Anonym sa...

Julbordet såg väldigt gott ut och du har så fina julpynt- inte sånt gammal skrot som jag själv... de där hjortarna var väldigt fina....
Ha det bra!

Lindas trädgårdsblogg sa...

mlj: Verkligen skönt. Jag har inte så mycket överhängande den här julen som det brukar. Tror jag hinner det jag borde nästa vecka :-)

moni: Jajjemen! Tack detsamma. Hoppas allt går finfint med nya familjemedlemmen!

carina: Visst var de stiliga! Tyvärr tror jag de tog slut på Cosas väldigt snabbt.

hannele: Det har inte blivit att jag lagat den efter jul heller... får spara det till en annan månad!

maria: Liksom du så är jag en frossare av lax :-) Tack för att du gillar julpyntet! Jag har fått nya tomtar i julklapp de senaste åren! Hjortarna beställde jag på Cosas. Ha det underbart!

anna k. sa...

Vad roligt att få se hjortarna i en annan miljö - de ser ursöta ut!!

Gott Nytt År kära du och jag hoppas att det blir ett spännande trädgårdsår för både dig och oss som tittar in med jämna mellanrum!

Anonym sa...

Jag har varit en riktigt Lat Myra, som inte bloggat på flera dar...men jag behövde nog lite vila.
Vilket fantastiskt fint julbord och vad fint hjortarna passade på din spiselkrans:)
Nu närmar sig våren med stormsteg, så snart så flyttar vi väl ut i trädgården?

Gott Nytt(trädgårds)År Linda!
Kram Anneli