torsdag, april 26, 2007

Dagens blomning

Jag har satt rosenbräcka som vårblomning i min nya rosrabatt. Så söt så söt.Löjtnantshjärtat har också börjat blomma. Undrar om det är en speciell sort för den är så liten, typ 40 cm hög. Eller om den behöver längre tid på sig att etablera sig. De gula narcisserna har nästan blommat ut (eller blivit uppätna av sniglar). Nu har dessa vita kommit igång. De doftar jättegott!!På bilden ser det nästan ut som hela slänten blommar. Riktigt så maffigt blev det inte. Jag har nästan fångat samtliga narcisser på bild!

3 kommentarer:

Lime sa...

Jamen oj vad ni ligger långt före. Såg just att min vita löjtnantshjärta precis kommit upp sisådär 10 cm och det tycker jag är hyfsat tidigt så här i mittersta Dalarna... :-) Jag får väl njuta av din så länge.

Anonym sa...

Rosenbräckan är verkligen jättesöt! Löjtnantshjärtan står högt på min vill ha-lista. Jag skulle gärna vilja ha en vit. Mina narcisser har inte börjat blomma ännu. Undrar om det är varmare borta hos dig?!

Lindas trädgårdsblogg sa...

lime: Ja, brukar inte löjtnantshjärtat blomma i slutet av maj? Jag tycker det är en väldigt söt perenn!

nettan: Rosenbräckorna jag satt förra året har dock inte kommit så bra. Undrar om det har varit för blött för dem i vinter... Jag skulle också vilja ha ett vitt löjtnantshjärta, det är superfint! När det gäller narcisser så beror det nog på sort. Dina är säkert lite senare som sort.