onsdag, maj 30, 2007

Mycket fixat och mycket kvar!

Fyra vändor till tippen hann vi med i måndags, vi hade behövt ca två vändor till för att bli klara, men var tvungna att avbryta på grund av jobbet. Minns ni hur det såg ut i våras innan det börjat grönska ordentligt?Nu är högarna borta. Kvar att fixa är att klippa det höga gräset som vuxit under högarna. Och kanske så på nytt gräs här nere vid huset där masonitskivorna legat. Här en annan vy. Jag sparade några tjocka murkna stammar (i sandlådan som också ska försvinna någon gång, men det är så praktiskt med en särskild kattoa). I presenningen mitt i bild finns flis som ungdomarna malde med kompostkvarnen. Kolla, längst bort blommar rododendron! Idegranshörnet med hönshuset före:
Efter:Det blev en stor öppen plats mogen för nya projekt. Det är ju här jag tänkt mitt växthus så småningom. Nu tänkte jag flytta pallkragarna hit. Jag saknar den fula idegranen, hoppas den kommer i gång snart att bryta kvist. Nu syns stenmuren!

I skogsbacken blev vi av med tre stora högar med sly. Jag skulle vilja göra en stig upp i skogen. Som sagt, vi behöver hyra släp igen för att bli klara.Förutom detta så grävde de upp hallonbuskar och kirskål, trimmade gräset runt häcken (men tråden tog snabbt slut och jag hade glömt köpa nytt), flyttade kornell och klippte gräsmattan. Noggrannheten var väl inte den bästa hos 16-åringarna, men arbetslusten var det inget större fel på och vi tycker det var hur skönt som helst att få bärhjälp och kunde köra iväg till tippen med så mycket bråte. Det skulle ha tagit flera dagar för oss två känns det som!

Innan jag avslutar detta inlägg vill jag gratta deras klasskompisar som samma dag var i Stockholm där de vann förstapris i den riksomfattande tävlingen Klimatkampen. Så himla roligt! Det blev ännu mer pengar till Kenyaresan!

2 kommentarer:

Cin sa...

Hmm.. Känner igen det där med att köra och slänga skit. Blir alltid mer än vad man tror när man ska fylla släpet, vi får köra en vända till denna eller nästa helg. Som tur är så finns det släp i familjen, det underlättar en hel del!

Lindas trädgårdsblogg sa...

cin: Problemet är ju att pricka in öppettiderna på tippen. Det är öppet vardagar men bara var fjärde lördag! Då är det alltid lång kö när vi varit där. Vi kan hyra släp på närmsta macken för 50 kronor för fyra timmar och det är ju lindrigt.