onsdag, oktober 17, 2007

Höstkrukan

Dags att ta in pelargonerna, det kan vara nattkallt. Jag återanvänder buxbomen och vintergrönan i pilkorgen som jag satte redan förra hösten och kompletterade nu med ett vackert rödaktigt gräs samt en skimmia. Gräset var tyvärr inte härdigt såg jag sen, men jag hoppas den vissnar snyggt!Hoppas att skimmian överlever i korgen. Jag gillar ju vintergröna växter.Det var rea på trädgårdsgrejer på Hornbach så jag fyndade dessa fina betongklot som får stå på bron.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan hej! Fint blev det i korgen. Det är mycket praktiskt när man kan återanvända plantor. Jag har haft samma murgröna i min hink sedan förra året. Billigt å bra. Fina klot! farligt med rea bara :-)

Anonym sa...

Fina "bollar" du köpt.. och roligt att kunna återanvända växter..=)/åsa

Marina sa...

Fint! Skimmia ska jag också använda mig av nu när det mesta annat är trist.

Moa sa...

Vacker höstkorg du gjort.. verkligen fin..och vilka snygga bollar du fyndat riktigt snygga..=)

Anonym sa...

Fint med höstkorgar,
jag satte mina på min cykel :)

Anonym sa...

Din höstkorg är fin, betongkulorna är fina som ullbollar ligger dom där på bron. mlj

Anonym sa...

Fint i korgen har du gjort, varje höst tänker jag att jag skall leta korgar på rea men hitills har jag inte hittat någon, tycker det är så fint =) Fjäderborstgräset kan överleva om man har tur.... jag tog in några ax och torkade för de lär vara lättsådda. Skimmia har jag en sedan i fjol vinter, den växer på friland och har i år fina knoppar så den kommer säkert klara sig bra i din korg. Och slutligen betongkloten - så fina... ett riktigt fynd och vad fint de ligger på trappen vid Roddisen - fint foto! Ha det så gott 8`)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Nettan: Ja, väldigt smidigt och billigt blir det :-) Vintergrönan grävde jag ju upp från trädgården dessutom!

Åsa: Ja, visst var de söta! Önskar man hade gjutformar att göra egna!

Marina: Jag hoppas skimmian klarar livet i kruka för i så fall har jag ju vintergrönt hela vintern!

Moas: Tack så mycket :-)

Hanneles paradis: Det måste jag spana in!

Mlj: Ja, det blev lyckat. Undrar om de tål vintern? Vill ju gärna ha dem ute mycket längre.

lotta: Perfekt med korg för den fryser ju inte sönder. Dock är ju inte livslängde oändlig. Jag köpte mia pilkorgar billigt på Silvan. Ja, visst blev det fint med den grå betongtrappan, de ljusa kloten och så roddisen.