tisdag, april 01, 2008

Trädgårdspremiär!

Det här är inget skämt, men i eftermiddag gjorde jag årets trädgårdspremiär! Jag klippte ner vissna perenner. Sen försökte jag mig på att klippa ner kaprifolen, men det var svårt. Den är helt trasslig plus att det växer en rosenbuske framför så det är extra svårt att komma åt. Får nog ansa rosen först...

Det är dags att damma av altanen. Vi har inte oljat in den sen vi flyttade in så det är på tiden. Det får bli helgens projekt tror jag.

Grabbarna protesterade vilt när jag la ner dem i vagnen. Sen sov de fint utom några kort uppvaknanden. Nu tog jag in dem för det är snart dags för matning. Men de sover fortfarande.

Dåligt med bilder, men jag kan skvallra om att lungörten blommar, liksom balkansippan. Sen blommar de minsta narcisserna på några ställen. Tyvärr fick jag inte ner några lökar i höstas, så det finns inget nytt som jag kan spana efter. Och förresten har jag sett årets första fjärilar! Både citronfjäril och vad jag tror var nässelfjäril. Våren är här!!

3 kommentarer:

Marina sa...

Jag har haft förmånen att jobba ute idag och då såg vi en fjäril.
Så skönt att du hunit ut en stund. Att sove ute mår som små liven så bra av.

Anonym sa...

Här har vi också jobbat i trädgården idag. man kunde tro det var försommar så varmt och skönt var det. Jag har också en kaprifol som vi klippte ner förr men nu ska den väck helt och hållet. Skönt för de små att sova ute. ha det gott. // Solan

Cin sa...

Åh, fjärilar! Redan? Eller när brukar de komma förresten, har lite dålig koll. Men det är ett bra vårtecken!
Kram Cin.