tisdag, september 16, 2008

Kulturnatt i Kvarnbyn

Det var Kulturnatt i Kvarnbyn i fredags och jag var där på en workshop med Vuxenskolan. Vi gjorde höstarrangemang och lite reklam för trädgårdsnätverket. Det var jättekul att välja växter tillsammans. Vi hade våra krukor med oss, så vi kunde se vad som passade. När man är i butiken och väljer, så tar man det som är snyggt, men man kanske inte tänker riktigt vad som blir bra i just mina krukor. Så här blev resultatet!


Jag hade tänkt fixa balkonglådorna också, tog bort petuniorna och rosorna, men det var så besvärligt att bära alla kärl så jag lämnade dem i bilen när jag kom till Mölndal. Nu har lådorna "fastnat" på bänken.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Det har då varit väldigt aktivt hos er de senaste dagarna. Det har blivit fint, grattis. Kram mlj

Karin sa...

Härliga krukor! Den där revsugan är så fin i höstkrukan. :)

Kram!

Lindas trädgårdsblogg sa...

mlj: Ja, nu har jag jobbat så jag varit alldeles mör i kroppen!

karin a: ja, revsugan är jätteläcker!

Min rosendröm sa...

Åh va fint :-). Vad heter de lila höga blommorna? Grannen har köpt sådana och jag är jättenyfiken på vad det är för något.

/tindra som jag

Lindas trädgårdsblogg sa...

tindra: Det är en salvia, fast tyvärr var den inte flerårig. Mer information har jag tyvärr inte! Den är underbart vacker!