måndag, december 08, 2008

Vi lever!

Jag har hört mardrömshistorier från andra familjer som drabbats av magsjuka, och länge har jag fruktat när det skulle drabba oss. Natten mot söndag slog den till. Först maken, sen jag, klockan tre började Sigge kräkas och på morgonkvisten var det Hugos tur. Fy. Vilket. Hell! Om man bara hade sin egen magsjuka att ta hand om, men så finns det två små som har sina behov som behöver tillfredsställas. Huuu vad jobbigt att byta bajsblöja när ens ben är spagetti. Eller göra välling. Eller byta lakan. Eller ens vara vaken, när en knatte som är sjuk och borde ligga till sängs i stället är hur pigg som helst och vill leka! Nå, vi överlevde. Vi är iofs inte helt återställda än, men vi är på benen.

Killarna älskar, som alla andra i denna ålder, diskmaskinen. Varje gång jag stänger luckan, om de så sitter i sina stolar eller är på golvet, så brister dom ut i stora böl och blir hur olyckliga som helst. Ibland är jag snäll och låter dem leka och idag så, vips, hade Sigge klättrat upp på luckan. Hmm, nu vet vi att han kan ta sig över hinder som är 30 cm höga. Som ni ser i bakgrunden så finns där ett hinder i form av en omkullvält stol. Känns inte så säkert längre...

5 kommentarer:

Anonym sa...

*sötisar*
Skönt att ni är på benen igen!

Igår ringde Tobbe hem och sa att han spytt på jobbet. 1 timme senare kommer han hem och han fick spendera resten av kvällen på dass. Lagom till han kom hem så spydde Elias ner hela sin säng...igen! VA f*n. Han hade ju inte spytt på hela söndagen eller mestadelen av måndagen! Gahh!
Å så spydde även jag lite grann, BARA två gånger! Men sen mådde jag bra. Känner mig hur frisk som helst nu! Johanna har inte spytt än...peppar, peppar!

Dags för er att köpa en grind till, eller två förresten! En till källaröppningen också!

Kram Vikkan

Lindas trädgårdsblogg sa...

Åh nej, stackare. Men vad bra att du klarat dig så bra! Det behövs nån som kan fixa runtomkring. Håller tummarna för Johanna också. Om det är caliciviruset så kan viruset ligga kvar några dagar och man kan bli sjuk igen. Det behövs så extremt lite också. Tvätta sängkläderna i 70 grader så dör det!

Evelina sa...

Ser ut som vi har en likadan diskmaskin som er..
Killarna älskar maskinen som dina, det ser ju ut som att luckan håller i alla fall ;-)
De ska ju konstant in och greja där.
Man får liksom välja tiden då man stoppar in smutsdisk för att inte bli attackerad av två diskmaskinsligister! :-)
Kram kram Evelina

Linda sa...

vi har också två diskmaskinsligister. härligt. hoppas ni alla bättrar på er nu och inte kräks mera! kramkram!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Lycklig: Vi brukar sätta nåt stöd under för jag tror inte luckan håller för tyngden. Men nu hade jag glömt och häpp, den höll!

Om jag glömmer att tömma diskmaskinen under frukosten, när pojkarna antingen dricker välling eller sitter i sina stolar så brukar den inte bli tömd förrän vid lunch. Omöjligt att greja med diskmaskinen utan att de ska få fatt nån kniv eller nåt! De älskar den! (Hoppas de kommer att gilla att plocka i och ur den i typ 18 år till ;-)

Linda: Nä, tack och lov inget mer kräkat, men inte är man tipptopp inte. Urk.