fredag, mars 20, 2009

Fina vädret fortsätter

Idag invigde jag altanen. La pojkarna på deras förmiddagsvila, satte på kaffet, torkade av trädgårdssoffan och lagom till kaffet var klart var soffan ren. Fram med kudde och filt och ah... första koppen kaffe avnjöts i vårsolen ackompanjerat av fågelkvitter. Tänka sig, Allt om trädgård kom igår. Var det inte ett perfekt sätt att läsa den tidningen? Härligt!

Inga bilder på det.

När kaffet var färdigdrucket fortsatte jag torka av möblerna och sopa golvet. Till och med dammsugaren kom fram då jag försökte få upp löven mellan springorna. Sen började jag skura väggen och räckena. Allt blir svartprickigt över vintern. Nånstans där var jag tvungen att bryta för grabbarna vaknade och det var dags för lunch. Sen fortsatte jag lite till. Pojkarna fick en extra tröja och mössa på sig och kröp ut och in och var väldigt nöjda.

Senare på eftermiddan åkte vi till en plantskola och shoppade penséer. Utbudet var väl inte fantastiskt, så jag behöver nog åka på fler ställen... Jag hoppas hinna skura klart i helgen och plantera lite i korgarna. Undrar hur mycket jord pojkarna kommer att få i sig i år?

PS. Det gick förbi fyra rådjur här ikväll. I år bara måste jag få dem att hålla sig undan från min trädgård...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en toppendag!
*mys*

Själv har jag varit inomhus hela dagen. Ont i knoppen, kroppen, halsen och näsan. Förkyld helt igenom kan man säga! Men sinnet är glatt iaf! ;-)

TACK för i torsdags min vän! Du är toppen!

Kram Vikkan

Mia sa...

Vilken dag.. låter ju helt underbart.

Själv har börjar jag nu äntligen piggna till igen både från min elaka bakterie (antibiotikan börjar verka) och från tröttheten. Ny energi nya tag!

Trevlig helg Linda!
Kram Mia

Charlotta sa...

Det låter härligt och vårigt!

Marina sa...

Här lyser vårvädret med sin frånvaro i helgen. Jag som hoppasts och planerat! Sitter mest inne och surar känns det som. Lite sådde jag visserligen i går i Lugnet.

Anonym sa...

Fortsätt plantera massa godsaker till rådjuren, så kanske "mina" kommer förbi och hälsar på. ;)

Vilken helt underbar helg det har varit, och måndagen startar inte så tokigt den heller.

Idag ska här handlas blommor!!! rådjurs giftiga ;)

Anonym sa...

Åh, så avundsjuk jag blir nu! Här i Jämtland ligger snön meterdjup och ... ja. Det är inte riktigt samma sak. Kan du förresten tipsa om någon trädgårdsblogg som utspelar sig mer på mina breddgrader, typ växtzon 6-7 nånstans? Jag gillar verkligen din (och grabbarna är underbara), men ibland är det liksom svårt att relatera ...

Taklyftet sa...

Visst är dessa soliga dagar bara för underbara, man får så mycket energi!
Jag måste också iväg och handla lite vårblommor till mina krukor för nu börjar de se för trista ut... jag ska bara hinna.
//Jenny

Anonym sa...

Rådjuren är rätt bedrövliga här också (norra Mölndal) - de äter på allt de får tag i. Och orädda är de med. De strosar gärna omkring här på smågatorna i maklig takt och flyttar inte på sig i onödan. De beskar rosorna hårt för mig förra året - en del fick jag aldrig se i blom ö h t.
Har inga bra tips att komma med - mer än höga staket!!

/Monica

Annica B i borås sa...

Nu vet jag att du har en stor trädgård - men kör ändå på blodmjöl. Funkar fint. Regnar det jättemycket får man bara pyttsa på lite mer. Punktmarkera rådjursgodiset och genomfartsleder.