fredag, maj 14, 2010

Sten

Idag har vi varit till grusgropen och hämtat sten (ok, vi betalade för den). Vi får se hur långt högen räcker. Hoppas börja på stödmuren i morgon. Jag tänker att vår stödmur ska bli ungefär som den i rabatten ovan.
Det var ju här vi skulle bygga stödmuren.Notera kullerstenarna som jag lagt ut för att markera en gång. Jag har hjälpare som flyttar på stenarna... men det är okej än så länge. Testar mig fram.

Jag är lite orolig över hur det kommer att gå när jag sått i pallkragarna. Just nu är de ypperliga för pojkarnas gräv- och vattenlekar, i brist på sandlåda på baksidan. Vi köpte ett släplass med matjord också, så nu är det snart dags att så gräs över där vi lagt dräneringsrör. Ska kratta och platta och kratta igen några gånger. Jag tror det blir jättefint. Igår var vi på räd på Bauhaus och Hornbach. Skulle kolla upp allt vi behöver köpa (t ex skärmvägg till min köksträdgård). Tvillingvagnen var blöt av regn så vi var hänvisade till kundvagnar. Sånt kan ju sluta hur som helst (våra Ikeabesök brukar vara smått kaotiska). Puh, det gick bra den här gången. De fick komma upp vid ett tillfälle på Hornbach och då sprang de runt som yra höns, så det var ganska snabbt tillbaka i vagnen igen! På Hornbach hade de märkliga kundvagnar, liksom en korg uppepå. Men båda grabbarna rymdes!
Hoppas vi får en fin dag i morgon!

2 kommentarer:

Erika sa...

Kolla Blocket efter stenar, tycket jag såg en annons igår.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vi kommer nog att behöva mycket mer...