lördag, juli 03, 2010

Grusprojektet!

Vi har ett mål med sommaren och det är att få klart grusgången framför altantrappen. Gaveln och framsidan tar vi ett annat år. Maken passade pojkarna en dag och lyckades köra ut bärlagret och lägga stenarna. Otroligt. När jag jobbar i trädgården lyckas jag hålla pojkarna intresserad i ungefär tre sekunder innan de börjar irra iväg och vill göra annat.Jag tror det blir bra. Till höger under trappen kan jag plantera nåt... hm :-)(Parasollet ska vi flytta till sandlådan.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fin form när ser från altanhållet, med limpan (eller vad du kallar det) i bakgrunden.
/Annika

Iréne JB sa...

Härligt med barn (har läst alla andra inlägg). Och tänk ibland gör de precis som man säger.
Grusgången ser ut att få en fin form, och lite extra planteringsyta är alltid bra att ha :)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Annika: Det kan nog bli bra till sist!

Irene: Menar du! Händer inte allt för ofta här just nu... :-)
Förra ägarna hade sina kryddor under altanen... rätt bra grej. Lavendel hade ju varit fint. Funderar också på stockrosor och vinranka.

Erika sa...

Men herregud vad ni få gjort mycket i trädgåraden i år. Det är ju hur snyggt som helst. Jag bara måste dra med S en kväll under semestern.