fredag, juli 09, 2010

Öppen trädgård 18 juli

Det brukar vara klurigt att hitta information om Lands Öppen trädgård, ifall man inte får tag på det speciella nummer av tidningen där alla trädgårdar finns listade. I år är Land lite generösare och publicerar listan:
Välkommen till Lands Öppen Trädgård -100 trädgårdar tar emot
Evenemanget går av stapeln söndag 18 juli.

Om ni befinner er i Västerbotten kan jag rekommendera Lilla Madeira utanför Lövånger. Trädgården är belägen på en tallås med utsikt över åkrar. Trädgården har en egen ruin och även växthus, lusthus, lekstugor och massor med fina sittplatser, planteringar och mysiga hörn. Den som tycker om prylar och fina arrangemang i trädgården får massor av idéer. Är ni i Halland rekommenderar jag Kerstin och Per Stawåsens trädgård. Den har förekommit i trädgårdstidningarna och är otroligt lummig och innehåller många olika slags träd och buskar.De har en Hallandsgård och när man kliver in i innergården hittar man en miljö man bara kan drömma om...Och det får ni se om ni åker dit!

Vilka trädgårdar tänker ni besöka?

6 kommentarer:

Karin A sa...

Jag har aldrig varit iväg på öppen trädgård men det vore onekligen roligt...tack för tips och fina bilder!

Kram Karin

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket underbart vacker trädgård, som i en saga..

Sommarhälsningar från nordingården

Zofia sa...

Skulle gärna besöka några trädgårdar, men det får bli här hemma i Västergötland. =)
Såg att det var ett zinkbadkar på ena bilden, vilken dröm! Det har jag letat efter et bra tag...

Helena sa...

Jag har inte varit till lilla Madeira förut så man kanske borde ta chansen.:-) Vi är ju i alla fall hemma i staan i helgen. Jag tycker att du verkar få ganska mycket gjort trots tre små älsklingar, För mig går det långsamt ute i trädgården trots att mina killar börjar vara ganska stora nu. Ha det gott! Kram Helena

Outi sa...

Stort tack för länken till listan med trädgårdar! Jag hittade din blogg när jag googlade efter "öppen trädgård"!!!

Din egen trädgård ser fantastiskt fin ut. Väldigt inspirerande bilder.

Kram, Outi

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej där!
Tack för bra tips på trädgård här. Det är så bra att läsa bloggar, man får reda på vad som händer:-)
Finfin blogg, jag återkommer gärna:-)

Ha det gott!
Hillevi