lördag, september 25, 2010

Funderingar

Nu har jag inte bloggat på ett tag igen, jag blev helt uppslukad av valet. Dessutom har min mamma varit här ♥

Det enda jag gjort i trädgården är klippa gräset och jordförbättrat under den uppstammade thujan. Har plockat fram lite växter som jag haft på vänt, men de har inte kommit ner i jorden under thujan ännu. Till veckan kanske. Trist att regnet kom tillbaka.

Jag har kommit på att jag ska så gräs på baksidan där jag har plåtar som dödar ogräs (syns t ex här och här). Åt skogen med min woodland (det tionde projektet på den här listan...). Jag sparar lite projekt tills barnen är stora. I ungefär hälften av alla trädgårdsreportage läser man: "När paret flyttade in i trädgården bestod den bara av gräsmatta. Under några år när barnen var små fanns ingen tid till trädgård... bla bla" Sen läser man andra reportage där trädgården är perfekt trots att barnen är 2, 4 och 6. Tyyyp. Och hur gick det till? Jag måste sovra i det jag tar in och inse vad jag och min familj är kapabel till. Det är visst fler som pausat sina trädgårdsambitioner under småbarnsåren. Måste påminna mig.


Vårt garagebygge har stått still i flera månader och nu är det dags att ta itu med den. Jag gör noll och nada med garaget (vad skulle Arga snickaren säga?!?!) så idag har jag varit med pojkarna hela dagen. På förmiddagen promenerade vi till ett loppis här i byn. Pojkarna gick hela vägen dit! Hugo är så söt för han sköt omkring lilla gräsklipparen (inga bilder på det - det regnade). Väl där blev de så där pilemariskt busiga så jag parkerade dem i vagnen. Lyckades faktiskt gå runt och hitta en del grejer (lite leksaker och textilier) och vi köpte varmkorv med bröd, bullar och fiskade i fiskdammen. Sen gick vi snabbt hem för Elmer var på ryggen och han kanske ville äta och det kändes en aning besvärligt att genomföra i regnet. Allt gick bra. Men så stolt man är när man gör en sån utflykt. Jag hade ju lika gärna kunnat stanna inne!


Eftermiddagen blev vi i alla fall inne och lekte med de nya leksakerna. Bland annat doktorsgrejer. Elmer får ibland vara med i leken. Syskon is the shit.Pojkarna har börjat leka rollekar och bygga upp små historier. Ibland hjälper jag dem och de apar efter. Det är så kul att se hur de spinner vidare och utvecklas. Men oftast är det såklart en massa rastlöst trams.

3 kommentarer:

Elin/Olivia/Matilda sa...

jag förstår inte hur du hinner med något annat än barn! Själv har jag bara två och det känns som om man inte hinner med riktigt.

Anonym sa...

jag älskar sista meningen. ÄLSKAR!

Lotta Sultan sa...

jag tycker du verkar energisk som bara den! här går man mest och väntar. tuuuungt nu.
tack för kommentaren på min blogg. skoj att du varit på tidaholm på studiebesök.
förresten, vad jobbar du med?
fick för mig att du åller på med något kreativt. men ddet kanske är fel?

lotta