söndag, september 05, 2010

Köksträdgården - en summering

Lyckat:
Kompostlimpan!Stödmuren, gången och stenarna. (Fast jag hann inte göra klart.)Avdelningen "inte klart":
Där i hörnet hade jag tänkt mig en skärmvägg i pil (finns, har bara inte fått upp den) och så en sittplats med natursingel som golvet. Kanske det blir en extra pallkrage i stället...Jag skulle i alla fall sitta där och blicka ut över mina odlingar och alla fjärilar!
Av det jag sått är morötterna det enda som klarat sig från rådjur och sniglar. Nästa år måste det bli fler morötter! Nu är det så lite att jag knappt vågar skörda för att de ska ta slut för snabbt! Sådde alldeles för sent också och de har inte hunnit inte bli särskilt stora. Roligt med sorten som har en massa olika färger!

Krusbär och hallon har blivit bär, men ingen stor skörd. Lagom för att bara plocka och stoppa i munnen.

Salladen var jättefin och god någon vecka efter plantering/sådd, men efter att ha varit borta från odlingen tre veckor var det ingen vacker syn. Borde ha sått nytt, men det har jag inte orkat/hunnit.

Bönor, persilja, mangold, tomater och jordgubbar har blivit uppätna av rådjuren. Måste hitta på nåt växtskydd.

Nu är det hög tid att dra igång perennsådder. Får se om jag har tillfälle...

1 kommentar:

N sa...

Vilken vacker trädgård! Och skönt att höra någon som inte heller alltid har tid att vara i trädgården så mycket som man önskar!