fredag, december 10, 2010

Vacker vardag

Hur gör jag nu med bloggen? Fortsätter nog som förut beroende på tid och lust. Bloggen är en liten vrå där jag visar det vackra i vardagen, och mest från trädgården. Jag älskar ju att komponera och att fota och vad ska man göra med alla bilder om inte visa upp dem! Och till sättet funkar bloggen lite som en syjunta, man pratar och skapar (och fikar, ofta bloggar jag till en kopp kaffe!). Många vänner jag har bor ju så till att jag inte kan träffa dem så ofta (inte så lätt att träffas även om man bor nära!) och då funkar ju bloggen lite som en pratventil.

Ibland kanske jag blir brutalt ärlig och berättar om bristande tålamod, när jag har lust att sätta mig i en snödriva och dö och visar fulhörnen, men var medveten om att jag allt som oftast bara visar en liten, liten del av mitt liv. Så är det nog med de flesta. Tänk på det om ni läser många bloggar och inredningstidningar. Det kan inte vara så att alla andra lever perfekta liv, man väljer vad man vill visa. Och ifall ni lever ett stressigt liv, så försök att inte krångla till det. Man behöver inte göra värsta barnkalaset med tema, man behöver inte göra avancerade arrangemang vid dörren inför varje ny säsong, man behöver inte köpa bänkskivan specialbeställd från ett stenbrott i Provence, man behöver inte scrappa sina julkort själv (eller hur Anna i kommentaren förut!). Det finns massor av måsten man kan ta bort om man tänker efter.

Om ni vill veta mer om hur livet som tvillingmamma är så kan jag rekommendera mina tvillingmammavänners bloggar. De har lite annat stuk på sina bloggar och är brutalt ärliga lite oftare än jag är :-) Här är dem:
Evelina med Tvillingar... what?
Te med honung-Linda
Cia med Små söta hjärtegryn
Vikkan med Ett plus ett blev fyra (snart fem!)

PS. Vepan är köpt på loppis för en tia och är gjord av Bühler. En pillemarisk liten tomte!

5 kommentarer:

Lotta Sultan sa...

tack för tvillingbloggtipsen. ska skicka vidare till min kompis som skulle ha nummer tre, men det blev nummer tre och fyra! i mars kommer dom. då är mellankillen precis två...

Cia sa...

Linda!
Jag gillar din blogg skarpt! Det är intressant att läsa om er vardag, få tips på vad man kan syssla med osv.

Jag tycker inte du behöver ha ångest för inredning osv som inte hinns med. Du är ju en jättebra och engagerad mamma!

Förresten, GOD, vilka teckningar S och H har målat! Här är det fortfarande grötiga runda ringar.

Kramar!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Oj, fast kanske hon inte ska läsa dem så hon blir avskräckt! ;-) Hälsa henne att det är dubbel glädje! Otroligt att följa två lika gamla syskon, det är ofta vi oh:ar och ah:ar för dom gör nån gullig tvillinggrej. Fast rätt många grejer dom gör är ju dubbelt jobbiga för att de är två. Såklart. Hälsa henne lycka till!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Cia: Du beskriver ofta mitt-i-prick hur vår vardag är! Nu har jag inget äldre syskon, men det är många igenkänningsgrejer måste jag säga! Det är inte alltid det blir nåt när de ritar, men det är kul när det händer!

Maria sa...

Skönt att du fortsätter. Och trevligt när du vågar vara brutalt ärlig. Ibland har jag tänkt att jag skulle starta en mer anonym blogg där jag skulle vara brutalt ärlig som förälder, eftersom det är både helt underbart men också skitjobbigt ibland...men jag hinner inte med två bloggar...