måndag, mars 07, 2011

Solen

Så kom äntligen solen och man inser att man borde ha täckt de nyplanterade vintergröna buskarna... för just såna här tillfällen. Den lömska marssolen. En liten lagerhägg intill stora cypressen och så två rododendron en bullig thuja och så några japanska järnekar.Här tinar trädgården först! Varför har jag inte smackat på en massa lökar här? Jag beklagade mig redan för en månad sedan.På framsidan har det börjat töa runt buxbomarna. Julrosen som fanns förra året tycks dock vara försvunnen :-(Gott om snö på baksidan...Inte dags att odla än. Till sist en bild på min ormhassel. Det är en sådan där önskeväxt som jag är glad att jag kostat på mig. Igår gjorde jag och några kompisar en trädgårdsrelaterad utflykt som jag kanske berättar mer om sen.

2 kommentarer:

Emma sa...

En sån där krullig buske tror jag vi har i vår trädgård oxå nånstanns under snön!

Anngus sa...

Oj så mycket snö du har fortfarande. Hos mig finns bara en lite fläck i nordost. Och snödroppar har kommit upp i mot västfasaden