söndag, maj 22, 2011

Årets upplaga av lila framsida

Årets upplaga av lila framsida har börjat, nu med fler alliumlökar. Dock har rådjuren varit här och mumsat på brunnävorna, så de blommar inte alls som det borde. Sen verkar violkungsljusen ha förvunnit. Den är ju tvåårig, kanske det växer nån bladrosett under perennerna som kommer nästa år.


Jag tycker det är himla fint att försöka hålla en enda färg. Men det är ganska svårt att hålla sig, så det växer lite annat också som inte kom med på bild :-)


5 kommentarer:

Eva sa...

Har samma problem med rådjuren. Rhododendronknopparna försvann. Penséerna blev uppätna b la.
Vilka fina bilder!

Anngus sa...

Underbart vackert med lila tema. Allium har jag länge tänkt att jag ska ha, men får aldrig några i jorden.

Lotta 8`) sa...

Jättefint med allium och syrenen i samma färg! Kanonfint :) Smart med ett färgtema vid "ett rum", så har jag aldrig tänkt, där ser man vilken inspiration man får i bloggvärlden :)
Kul med trädgårdshjälpen, ingen dum ide alls, och trevligt på köpet:) Hihi.... kanske jag skall dela ut en spade till alla som kommer till mig den 13:de :))
Ha det bäst, kram :)

Karin A sa...

Kanonfint - jag gillar lila rabatter! :) Gillar också hur du hållit ihop form och struktur.

Ha det gott!
Kram Karin

Erika sa...

Fint med alliumbollarna som svävar över de andra växterna.