lördag, maj 07, 2011

Första rabarbern

Pojkarna åt sin första rabarber idag, dippad i socker.


Trots minerna gick de ner!

Jag köpte rabarberplantan för nån vecka sen och min plan är att ha den i pilkorg eftersom jag inte hittat optimala platsen än. Idag fick jag äntligen planterat, men den hade börjat vissna och skadade sig så jag fick ta loss de största stänglarna. Jag har hört att man inte ska skörda första året. Hoppas den tar sig!


Skönt att värmen är tillbaka!


Tröjorna åkte av efter att de hjälpt mig vattna i pallkragarna...


2 kommentarer:

Anngus sa...

Din pilvägg är verkligen fin med randig skugga, men gillar också idén med klematis.

Erika sa...

Jag har hört att man inte skall plocka de första stjälkarna på en helt ny planta. Tänkte mest om något hände med den och den börja må dåligt.