måndag, juni 06, 2011

Försommar


Irisen har börjat blomma så smått. Spirean där bak gillar jag, den lyser upp med de vita prickarna. Aklejorna blommar och snart även den där veronikan i mitten av bilden.



En annan akleja tillsammans med en sista löjtnantshjärta. Rådjuren har inte tagit alla daggkåpor, puh.

Ett litet gräslöksförråd på stenmuren... Potatisen växer för fullt, fyra veckor sen jag satte dem.Pojkarna har fått varsin liten pallkrage. Vi satte rädisa, sockerärt, dill och en squash. Kan vara nåt mer som jag inte minns. Intresset var tyvärr inte så stort och vi får se om det blir nåt (rädisorna har kommit upp).

Är ute efter nåt att sitta på där i hörnet, den här sittgruppen är för stor.Gruset är efterlängtat, vill få klart här i hörnet. Men skärmväggen får vänta.

I "kompostlimpan" har jag satt fjärilsbuske, rosenskära, solros, jordärtskocka, ringblommor, krasse, purjolök, luktärtor och så smultron som fanns där sen innan.

3 kommentarer:

Mia sa...

Här händer det mycket, vilken aktivitet. Det här hörnet ser jättemysigt ut. Känner till problemet med för stora sittplatser, jag har blivit tvungen att begränsa mina till två stolar..Bord får vi har på terrassen.
Ha det fint :)

Anette sa...

Jättefina bilder!

Anonym sa...

Den blåvita rabatten var väldigt fin, vad fint med flera blommor i samma två färger. Och aklejan matchar ju löjtnantshjärtat perfekt! Jag är inne på färgmatchning nu sen jag blev klar med nya planteringen... :-)

Ha en skön söndag!
Kram