fredag, april 20, 2012

Stackars Magnolian

Igår slog de första blommorna på Magnolian ut! Men ack så trist den ser ut i år. När värmen kom lite för tidigt i mars började Magnolians knoppar svälla och spricka. Sen kom kylan tillbaka och hejdade det hela och det som hade spruckit blev brunt i kanterna.

Och så ensam den står där nere nu när häcken är borta.
Här är det mycket som behöver göras, men det blir inget gjort den här helgen då vi behöver prioritera annat. Hoppas mina barrotade måbärplantor klarar en vecka till i hink...

Trevlig helg!

6 kommentarer:

Acchleja-Carro sa...

Men du, vilken härlig magnolia!!!
Jag förstår att den blev lite ledsen av kylan. Min har börjat lätta på sin vinterkappa, men jag hoppas att den är tillräckligt skyddad för att klara det snöblandade som kommer ner just nu...
Ha det fint! /Caroline

Hélena sa...

Väldigt vacker Magnolia! Vacker form, stackarn som blev lurad att släppa skyddet för tidigt.
Ha det bäst!
Kram Hélena

Anonym sa...

Så vacker den är! Synd på knopparna, men den här våren är det många som blivit framlurade för tidigt... :( Den kommer igen nästa år! Gillar din header förresten, så fin bild! Kram Hanna

Anette sa...

Stackars Magnolian! Jag kan hjälpa sdig att bädda in den med duntäcken nästa år!

Ingela sa...

Det var ju väldigt synd på magnolians knoppar. Jag har råkat ut för något liknande på helt nya lökar som kom upp för tidigt, och som jag planterad i höstas.
De ser väldigt risiga ut nu, men hoppas de repar sig när värmen kommer nästa helg. (enligt meterologerna i varje fall).

Erika sa...

Fina blomning även om några var naggade i kanten.