torsdag, maj 24, 2012

Jag längtar efter nåt att bara lägga mig på...

Den här värmen innebär att energin rann ifrån mig och jag vill bara ligga och lata mig. Vi har dock inga viloplatser i vår trädgård (typ hängmatta, hammock, solstol), endast soffan på altanen. Jag har vabbat nästan hela veckan, så också idag så idag tog jag ut tältsängen. Underbart att ligga och kolla på himlen och lyssna på fåglarna! Stora killarna tog sin eftermiddagstupp i den.

Det hade jag också gärna gjort, men istället fick jag tokjobba. Betygssättningsvecka och jag borde INTE blogga. Ok, sista rycket nu! Snart är det sommarlov!

7 kommentarer:

Jo sa...

Det är något särskilt med att slumra utomhus. Bra idé med viloplats, det borde jag skriva upp på vill-ha-listan! När jag nu skulle få tid och ro att lägga mig...? Kanske i rucklet dock?

Trädgården på Höjden... sa...

Det är verkligen underbart att sova utomhus i skuggan på sommaren. Vi saknar också en bra uteviloplats här på Höjden men det finns med på min önskelista.

Lycka till med betygsjobbet. Snart sommarlov. Heja!

Hälsar Åsa

Iréne JB sa...

Vabba och tokjobba... Känner igen fenomenet. Vi borde inte ha avdrag på lönen när vi stannar hemma utan dubbel, vi tar ju hand om barn och jobbar med annat samtidigt!

Sova utomhus såg däremot skönt ut! Och sommarlov!

Lotta sa...

Åh, så skönt det ser ut!! Du får ta en lur i helgen istället om du inte behöver jobba då också.

Kram

Maria sa...

Jag blir så himla sugen på att ta ett ryck i trädgården när jag läser din blogg! Det ser så mysigt ut med alla gångar och kryp in - och en sovstund i skuggan. Bara 14 arbetsdagar kvar tills eleverna går på sommarlov! :-)

Marina sa...

Det där ser helt underbart härligt ut.

Kram

Kerstin E sa...

Jag borde också sätta betyg och inte läsa bloggar :)