torsdag, juni 28, 2012

Sommarlov!


Det blev tvärtyst på bloggen för vi packade bilen och drog till Norrland! Vi har firat midsommar med tjocka släkten och killarna fick vara med om sin första skattjakt. Kul att de får vara med om samma som jag själv när jag var liten!

Vi har mest bott hos min bror i Skellefteå, där lupinerna blommar så vackert just nu vid deras altan.

Två nätter har vi bott i mormors stuga och där funderar vi väldigt mycket på hur vi skulle kunna göra en trädgård i samklang med naturen runtom. Lite blommor skulle också vara fint. Jag och pappa gick och kikade i virkesförråden och hittade lite plank. Av det byggde han en blombänk, där jag planterat lupiner och iris från brorsan, vallmo och riddarsporre och sommarblommor fick också plats. Sen har vi hämtat en massa sten som jag lagt ut till gränser, gångar och planteringar. Men det är inte riktigt klart, fler efterbilder kanske kommer senare!

Uppdaterat: Jaha, bilderna blev riktigt crappiga och fel ordning. Första gången jag testar blogga från mobilen... Hittar inte hur jag bättrar detta, håll till godo!

Uppdaterat igen: Nu är bilderna fixade...


1 kommentar:

Anonym sa...

Mysigt! Hur funkar er skattjakt? Det hade vi på midsommar när jag var liten också. Vi fick kartor.