onsdag, januari 02, 2013

Månadsbilder januari 2013

Ska man våga sig på att göra månadsbilder? Med risk att det inte blir exakt lika varje gång, eller på tid, så gör jag ett försök med dessa bildvinklar:

Köksträdgården, körsbärsträdet och lite av blåbärsstigen.

Blåbärsstigen, stora perennrabatten och nya stenbänken.

Norra delen intill buskpartiet mot cykelvägen. Här hoppas jag att det kommer hända något under säsongen!

Lilla slänten på baksidan. Här vill jag se hur rabatten utvecklar sig.
Det kommer kanske bli lite ändringar i den vartefter.

Så min rabatt på framsidan, väldokumenterad sen tidigare.
Jag borde också dokumentera nedredelen, men nja, det får bli andra inlägg. Det var så oinspirerande att gå ner och fota! Jag lovar lite före och efter om vi drar igång det projektet!

Som ni ser på bilderna är det lite kyligt nu, just kring noll, nästan frost. Finare färger jämfört med senaste dagarnas regnande. Snön är nu helt borta. Jag hade min bloggsvacka precis när vi hade som snöigast, men jag kom mig inte för att fota!

Och en annan rolig sak? Jag fick en ny kamera i födelsedagspresent, som jag håller på att lära mig. Den har så bra ljusupptagningsförmåga! Det hade börjat skymma när jag tog bilderna, men det gick ganska bra ändå, gäller bara att bestämma var man ska sätta skärpan och hålla still!

5 kommentarer:

Erika sa...

OOoooo en ny leksak, vad kan detta vara för modell?

Anonym sa...

Det ska bli kul att följa dina månadsbilder! Och grattis till nya kameran, vad blev det för någon? Kram Hanna

Anna Vattenkanna sa...

Kul med månadsbilder. Och en ny kamera - grattis till en fin födelsedagspresent säger jag bara.

Gott nytt trädgårdsår 2013!

Anngus sa...

Grattis till den nya kameran.

Northern Shade sa...

It's good that your new camera can take good photos in low light, what a great birthday present.

Taking the photos at this time of the year shows the structure of your garden well. It's like map of your garden, and I have a clearer idea of how the garden areas fit together. It will be fun to see how the different garden beds change over the seasons.