måndag, oktober 07, 2013

Pinnigt

Lite här varstans hittar man pinnar som pojkarna målat...
Kanske skrämmer det nån fågel från trädgårdslandet?
Jag har tre små pinnsamlare, alltid kul när det blir något mer av alla pinnar!

Jag fångade ett ögonblick i somras när Hugo satt och målade.
Det ser mer idylliskt ut än det var. Två minuter senare kastade han både pensel och pinne för att färgen i ögonen flöt ihop! Livet med barn i ett nötskal!

I går fick jag en efterlängtad trädgårdsdag. Jag polimasade (dvs arbetade mycket långsamt). Satte ner en växt här, en annan växt där. Hämtade kompost och fyllde på. Jag kunde ju ha gjort så mycket mer, men det var väldigt skönt att få vara ute lite ostört för en gång skull! Jag njöt en massa av höstfärgerna också, det är så otroligt vackert nu. Ha en fin vecka!

2 kommentarer:

Hon som talar med blommor sa...

Fint du beskriver om hur det är med barn :) Jag känner så igen mig. Och de där stunderna av polimasande som är så viktiga för att få balans mellan varven.

Allt gott till dig! /Carolin

samson sa...

inte lätt att måla när färgen flyter ihop i ögonen "ler"
Ibland är det skönt att bara vara ute
ha det så bra
maggan